Joki ar un piezīmes par programmatūras izstrādi


No manas pieredzes un sarunās noklausītas IT cilvēku ikdienas. Lapa tiks laika gaitā papildināta, jaunākie ieraksti – sākumā. Ja gribi tos uzzināt, seko man tviterī http://twitter.com/vkarnite, jo vispirms ierakstu tur.

Joki

  • Pie sienas liels reklāmas plakāts “Microsoft Windows 2008 ietpratējiem”
  • “SQL izpildes straģēdija”
  • Ohh precizitāte! VSAA elektroniskajā izziņā par pensijas kapitālu “Apdrošinašanas iemaksu algas kapitala indekss 1,00000000000” (MK noteikumi prasa 4 aiz komata)
  • Nosūtīju kolēģim skrīnšotu izdrukai par vīniem, nosaucu izdr_vinu.jpg Saņēmu atbildē patiesu sašutumu: bet tur taču tikai izdruka par vīniem!
  • Internetbankā kāda meitene norādījusi kontaktiem analk@… Atnāk: gribot mainīt e-pastu. Nu, saprotama lieta! Uz kādu mainīsiet? – analka@…
  • “e-paraksta biedkarte”
  • Vai, cik mīļi: [Close data] vietā ir poga [Lose data]
  • Gāja reiz Dainis Irsis pēc internetbankas pieslēguma. Banka atkāpās no reglamenta un iedeva loginu irsisd. Jēkabam Banaiskim gan ar banku nepaveicās. Viņa draugi ar loginiem Jakrumin un Anliepin ķiķina vēl šobaltdien.
  • Funkcijas PopKa (POPolņeņije KAssa) un… ē… paši sapratīsiet: DIRektoriju SAgatavošanai, PIrmreizējo Ziņu par Darba ņēmējiem ANULēšanai
  • Dažiem studentiem ir īpatnēja gaume mainīgo nosaukumu ģenerēšanā :-) via @naivists
  • get_this_fucking_number() autoram nebija prātā nācis, ka pasniedzējs lasīs arī kodu. Pēc tam tādi jāaudzina produkcijas sistēmās nelikt kļūdu ziņojumu tekstus ‘oops, shit happened’ (…bet tajā zarā programma taču nekad neieies! (mhm, kā tad, kā tad))
  • Amizanti pārrakstījos sarakstē par labāko programmēšanas modeli: “protams, blusu tādam risinājumam būtu daudz” (plusu, blusu-kāda starpība)
  • Izrādās, daudzi pēdiņas raksta nevis “šādi”, bet ,,šādi” (2 komati, 2 apostrofi)
  • Analītiķis sauc “savam” programmētājam: atkal kļūda! Atskan VISU programmētāju koris: tūlīt izlabošu! / ja tak i znala! / zinu… / atkal?! / bļ…!
  • Lietotājs: “…tiek parādīta balta lapa, kura mūžīgi turpina lādēties, un es arī turpinu lādēties un lādēšos mūžīgi, kamēr sataisīsiet!”
  • “parāda parāda summu”
  • “pilnvarotais pārskābis” (vajadzēja – pārstāvis)
  • Novērojums no dzīves: visskaļāk par nepiedodamu paviršību programmā pārmet tie, kuri vārdu “programmā” uzraksta “rpoegrmamā”
  • “Iesniegumā minētos datus aplecinu”
  • Ergh, students no apmēram sweetsexylovepursuit@… atraksta, ka esot pie manis pirms n gadiem apguvis (!!!) kursu “Interneta etiķete” un nu gribot saņemt vērtējumu
  • “šādos gadījumos jāizmanto sistēmā iešautie lietotāji”
  • Paziņa jūsmīgs stāsta par DIRST pieeju IT izstrādē.  “Do It Right the Second Time”. Un ko jūs padomājāt?
  • Beidzot atradu to IT jociņu, ar kuru sen gribēju padalīties (a jerk – an idiot or stupid person)
  • “Bug driven development”
  • “jāapskatās sistēmas lohi”
  • “Lietotājam pieejamas vairākas ogas: …”
  • “Dokumenta ieņemšanas – nodošanas akts”
  • “Nospiežot pogu […], tiek atvērts Windows logs Browse for folder, kurā jāizvēlas neciešamā mape”
  • “Ja iepriekš ir bijis kāsītis, tad lietotājam logā rādās rimbuļi”
  • Seminārs. Lektors uz laptopa rāda par IT. Žāvājamies. Izlec info par ienākošu e-pastu Информация членам клуба “Любители секса”. Pamostamies.
  • -mammu, kas ir aitišņiki? Aitas audzē? Un kas ir kakeri?
  • Iz e-pasta: …nolēmu, ka reģistrēšos tiš-saistē…
  • …jāpievieno to IBANno kontu apstrāde… programmētāji sarunājas
  • Kāds vārdā nenosaukts censonis iztulkoja “front-end” kā “sākums-beigas”. Varēja vienkārši ierakstīt “alfa un omega” via @tranzistors
  • Kādā laikrakstā maketa sagatavē zem foto bija ierakstīts “Kaut kāds sūda paraksts.” Reiz to arī nodrukāja. Pēc tam izņēma. :)
  • Programmētājam iedota sagatave atbildes izsūtīšanai. “Labdien,……….! Jūsu pirkuma pieteikums reģistrēts”. Nu, ko, tādu arī klients saņem – ar punktiņiem…
  • …jums, kompjūteristiem, taču ir kabeļi vēnu vietā! Paziņas replika
  • Atceros dokumentu, kur kaut kas bija “pa visu krānu”, kam bij jābūt, domāju, var viegli saprast :)
  • No dokumenta “visi piegādātāji sarakti”. Laikam domāts – visu piegādātāju saraksti, jo tā īsti tā kā nav mafijas rokasgrāmata.
  • Kļūdas ziņojums: “Jūs noārdījāt nepareizus datus!”
  • “sistēmanalīķis”
  • Datubāzē lauks “personas kods” nosaukts “personas_jods”.
  • Programmētājs nīgri norūc analītiķiem: jūs jau tos savus pepeesus varat laizīt, bet, kad būs darbs jānodod, tāpat visi pie manis saskriesiet
  • Saņēmu e-pastu no personāla daļas vadītāja ar subject “Paziņojums par darba attiecību pārtraukšanu”. Pēc tam, kad iedzēru validolu, korvalolu, buldurjāņus, vībotnes un kumelītes, izlasīju, ka, izrādās, viņš paziņo par savu aiziešanu no darba.
  • No dokumenta: “…nospiežot tiks likvidēti visi lietotāji”.
  • No lietotāja dokumentācijas: “…ja uzspiedīsiet uz ēkas, tad parādīsies un aktivizēsies ēkas īpašnieki”.
  • Saņēmu lietišķu epastu. Sūtītājam parakstā virkne rekvizītu – respektabls amats u.c., un skypename apmēram “bloodyironeye1980”
  • “…dokumenta mērķis ir panākt, lai produkcijas vides uzturētājiem vairs nebūtu jautājumu.”
  • Iz e-pasta: “Visas zilīšu vērtības ir pozitīvas”. Brr, lasu vēlreiz. Un vēlreiz. Sapratu, domāts – _A_ilīšu vērtības ir pozitīvas.
  • Iz e-pasta: “Elektroniskās klārēšanas sistēma”
  • Iz e-pasta: “lietotājs izvēlās no loga”. Izklausās drūmi, lai gan patiesībā bijis domāts – lietotājs izvēlas no [klasifikatora vērtību] saraksta.
  • “Pēc pogas nospiešanas viss lauks aizpildās ar lietotāju”. Izklausās pēc instrukcijas pašnāvniekam spridzekļjostas iedarbināšanai.
  • -ko dari? -līķi meklēju -? -nu, atmiņas līķi -ā, ok.
  • Programmētājs uztaisījis, ka pieskaita nevis 14. kolonnas vērtību, bet skaitli “14”.
  • Programmētājs dokumenta izdruku uztaisījis spoguļrakstā
  • No dokumentācijas: “Lietotājs pēc iebadīšanas tiek pārbaidīts”
  • Paziņa bija pārliecināts, ka mākoņdatošana ir, kad tu iemet savu darba uzdevumu tīklā un kāds to izpilda tavā vietā
  • Lasu dokumentu: „projektā būs pārvaldnieks un sistēmanalītiņi” (sistēmanalītiņš – izklausās tik mīlīgi. Kā jaunākais tēva dēls)
  • Vairākas stundas medījām dīvainu kļūdu, līdz uzķērām: ļoti specifiskā situācijā 31.maijs mīnus 6 mēneši sanāca 31.novembris.
  • Lietotājs nepareizi ievadījis adresi un kļūdas ziņojums: “Мой адрес не дом и не улица, мой адрес Советский Союз!” (Programmētājs visticamāk domāja, ka tam ziņojumam  nekad nevajadzēja parādīties)
  • Lietotājs: “man nedarbojas!” – “izdariet tā un tā” – “man nedarbojas!” – “atsūtiet, kas parādās, kad darāt to un to?” – “oi, strādā”!
  • Jaunais kolēģis uztaisījis vispirms define lvards like tab.vards (kur tab.vards ir char(50)), pēc tam lvards piešķir trim(vards) un brīnās, kāpēc lvards tukšumi galā.
  • Veidlapā rakstīts: …maksājums (1.1. vai 1.2.rinda/4). Uzmini nu, (1.1 vai 1.2)/4, vai “1.1 vai (1.2/4)”
  • Veidlapā: “to ieņēmumu, kuru daļa nav norādīta 3.ailē, summa”. Mini nu – starpība, t.i. tā daļa, kura nav norādīta, vai tikai to ieņēmumu, kuri nav sadalīti, t.i. daļa  nav norādīta.
  • Pēc veidlapas- maksimālais pieļaujamais nostrādāto stundu skaits mēnesī ir 600. Parēķināju, ka tas ir ~20h dienā nonstopā. Vareni!
  • Paraksts no e-pasta: Ar cieņu, IS eksplutācijas daļas vadītājs …
  • No dokumenta: “Lai ieietu internetā, vajadzīgs ejošs dators”
  • Paziņa raud, ka viņu taisītā sistēma X karoties augšā dēļ pārskaitījuma 1,7 miljardi latu – neesot paredzēts tik liels skaitlis
  • Sistēmanalītiķa konfekte: kad izdodas sarunāt, ka tas, kas šķita bugs, patiesībā ir baigi krutā fīča
  • Ieinteresēts jautājums “nu, vai Gauja atnesās???” dažreiz  nozīmē tikai interesi, vai testa uzņēmuma „Gauja” datu replicēšana testa vidē nostrādāja korekti.
  • Programmētājs, visticamāk nelatvietis, ielicis kļūdas ziņojumu “atļauts parakstīt tikai tiem, kam ir divi locekļi” Pieņemu, ka tur varēja būt domāti valdes locekļi
  • Noklausīta lietotāju saruna -kā tai kastē izdarīt x? -paņem velnu, paskaties -ko, ko? -nu to sātana gabalu, kā viņu tur jupis, ā, dēmona logu. DĒ-MO!(domāts – DEMOnstrācijas vide)
  • Testa lietotājam tika random uzģenerēta tāda parole, kuru ievadot pilnīgi jānosarkst. Būtu varens problēmas pieteikums: nu vai ziniet, tā jūsu parole!!!!….
  • Iecerētā poga “Pārbaudīt” tapusi par [Pabadīt].
  • Saņēmu izskatīšanai use-case ar izdomātu piemēru TIRLIŅI, SIA.
  • Ailītē “vecums” [cilvēka] ir vieta trīsciparu skaitlim. Protams, ienācās sūdzība, ka nevar ievadīt skaitli lielāku par 999
  • Darba uzdevums: “sakop mironīšus”. Viss skaidrs, jāpārbauda, vai automātiskā datu apstrāde neaktuālajiem datiem visur notikusi korekti.
  • Labdien! Sakiet, lūdzu, kas ir ciskālais pārstāvis un kā par tādu var kļūt? (domāts – fiskālais)
  • Datubāzes klasifikatora tabulā lauks nosaukts “NEVAJAG”.
  • Programmētājs komentāros objekta X insertu nosaucis par Операция Ы над X [..]

Piezīmes uz lapas ar tējas krūzes nospiedumu

  • Kad ir brangi pasvīsts, lai novērstu kļūdu X, ir amizanti saņemt epastu ‘zin, tā kļūda X, par kuru rakstīju, ir dīvainā kārtā pazudusi’ :-)
  • Iphone un Windows lietotāju domāšanas pamatatšķirība: ja kāda sistēma X nedarbojas korekti, 1. ar pārliecību saka: sistēma X gļuko! 2. nopūšas – atkal tas maikrosofts kaut ko nočakarējis
  • Kad sistēmanalītiķis saka “šis ir zema līmeņa apraksts” – vēlams nesajaukt ar “apraksts zemā līmenī”.
  • …”zināt tak, kā mums, IT: pārdevējs pārdod sapni, bet izstrādātājiem pēc tam jārealizē murgs”
  • “Šito uztaisīt var?”-“Vispār jau jā…”-“Tas labi, jo nupat to notirgoju.”  via @ubalodis
  • Procesu izmaiņu iemeslu TOP 4: 1) likumdošana. 2) e-pakalpojumi, 3) starpiestāžu sadarbības uzlabošanās, 4) iekšējie lēmumi optimizācijai
  • Ja gribat zināt, kāpēc kaut ko var un vajag – jautājiet sistēmanalītiķim. Kāpēc nav iespējams un nevajag – arī jautājiet sistēmanalītiķim.
  • -Bērziņ, kā jums izdevās spožais numurs ar dresētām govīm, visai dumjiem dzīvniekiem? -ļoti viegli! Pirms tam strādāju par IT administratoru (lasīts)
  • -Īsts optimists nekad neizmantos ‘01.01.3000’ not null datuma aizpildīšanai.
  • Aksioma: ja skaitļa laukā nenokontrolēsi simbolus kā nākas, tajos drīz vien saradīsies IO,oZ
  • IT ģimene. -vai procesa laikā visas komponentes ieintegrēji atbilstoši specifikācijai? -nu nomierinies, pieliku sāli zupai, pieliku!
  • -šo rīku jaunie darbinieki parasti apgūst trijos mēnešos – kā jūs to mērāt? -ā, pēc 3 mēn lietošanas lietotāji sāk uzdot gudrākus jautājumus
  • It kā jau sistēmanalītiķis un biznesa analītiķis ir no venas kastītes. Bet: s/a labi izaugt no programmētāja, b/a – no klientu apkalpošanas operatora
  • Cerēt, ka līdz ar rīka iegādi atrisināsies organizācijas problēmas, ir tas pats, kā nopirkt ‘Figūras draugi online’ un gaidīt kg zudumu
  • Spriežot pēc paziņojuma teksta, pie mana kompja šobrīd strādā Vīri Melnā: “…mirkli pagaidiet, mēs uzlabojam jūsu pieredzi Skype lietošanā… “
  • -kas jūs esat? -Pēteris Admins -tas labi, bet kā jūs sauc?
  • -kā jūs sauc? -Logins Didzis -es teicu, ka jautāju, kā jūs sauc!
  • Sarakste :-) : -man vajag informāciju par jūdu biznesa procesu -hmm, neesmu tik stiprs kristietības vēsturē, varbūt pajautājiet kādā baznīcā.
  • E-pasta sarakste. Andris: “Sveiks, Zirgām!” Zigmārs atbild: Klau, Andirs, [..] (uzmini nu, sagadīšanās vai kā :-) )
  • Saņēmu atbildi no X supporta: “Par varbūtību, ka var iestāties šis gadījums – varbūtība ir 50%. Var iestāties vai arī var neiestāties”
  • Reāli forši komiksiņi! Savējie sapratīs. Galu galā katrā jokā ir daļa joka. 
  • šis ir smieklīgi, kamaniņu sacensībās uzvar Lohs, bet Apollo komentāros viņa uzvārds tiek automātiski cenzēts via @ilmars_slapins
  • Karalis ir miris – lai dzīvo karalis! – variācija IT: versija ir nodota – jāsāk taisīt versija!
  • Quizz: Kas pirmdienas rītā vislabāk atmodina sistēmanalītiķi? a) krūze kafijas b) produkcijas sistēmas failure c) algas pielikums d) dedlains
  • ‘Izmeklēšanas noslēpumos’ iztaujā programmētāju. Kā nu bez lielām biezām brillēm un pielaizītiem matiem un pamaz pieklājības.
  • Tipiskais IS prasību komplekts: 1. Visam jāstrādā AUTOMAĢISKI. 2. Visām prasībām jāparedz, ka tās var mainīties. via @sp_rix
  • Когда программисты придут к власти, целые министерства заменят на небольшой скрипт via @koffboy
  • Interesanta ideja: programmā mākslīgi ielikt M kļūdas pirms testēšanas un pēc to atrašanas skaita % prognozēt “dabīgo” kļūdu skaitu kodā
  • Wikipedia Brun’s_theorem un Meissel–Mertens constant papildināti ar amizanto faktu “The number was used as a bid in the Nortel patent bid.” The bid posted by Google was one of three that where based on mathematical numbers.
  • Lattelecom man atsūta reklāmu. No manis saņem autoreply par atvaļinājumu. Lattelecom atsūta laipnu pateicību, ka mans epasts reģistrēts un tiks apstrādāts. Vērtīga sarakste.
  • Jaunais analītiķis, saņemot lasāmos PPA, komentēja: nu labi, ka man ir Viļa Lāča romānu lasīšanas rūdījums!
  • Bieži gadās, ka internetā atrastam materiālam nav iespējams noteikt tā tapšanas laiku :-( autors raksta: šodien ir tā. Bet- kad ir “šodien”, kas ir “pašlaik”, “pēdējo gadu laikā” un “tuvākajā laikā”? Piemēram, Latvijas e-pārvaldes koncepcijā datums pie versijas ir today. Uzmini nu, kad doc izstrādāts?
  • Dažreiz domāju, ka IT cilvēkiem derētu kaut kas līdzīgs Hipokrāta zvērestam “palīdzēšu visiem lietotājiem un kodēšu pēc labākās sirdsapziņas”
  • Kāpēc internetbankā nevar autentificēties ar citas bankas internetbanku?
  • 80% no sistēmas vērtības sastāda 20% tās funkcionalitātes
  • 10.novembrī nosūtīju kolēģim Mārtiņam lūgumu DB izpildīt skriptu select ‘sirsnīgs sveiciens vārdadienā! :-)’ from config;
  • Kad cilvēkiem kļuva garlaicīgi, viņi izdomāja vairākversiju padarīšanu – vienu ekspluatācijā, otru testēšanā, trešo izstrādē. Izmaiņas katrā. Tas ir mūsdienu Pelnrušķītes darbs – ja paralēli ir vairāku versiju izstrāde un ievajagas kaut ko specifisku, savākt, kuras no izmaiņām vajadzīgas
  • Notīrīju monitoru un sistēmas interfeiss vienā rāvienā uzlabojās
  • Radio konkursā klausītāja nezināja tīkla topoloģiju. Diktore: nekas, ja meitene nezina informātiku. Galvenais, lai prot laikā izslēgt rīsus!
  • Lieliski der arī IT projektos: Если хочешь идти быстро – иди один. Если хочешь идти далеко – идите вместе.
  • Kad kādā IS norādāt atbildi uz t.s. slepeno jautājumu, izvēlieties tādu, kuru spēsiet precīzi uzrakstīt arī pēc gada un pieciem gadiem. Nevis – ‘kā nu tur man bija mīļākais aktieris, Švarcenegers, Švarcnēgeris vai kā…’. Mutiski ar to var pietikt, bet maz ticams, ka rakstiski būs ok
  • Nez, vai cilvēka kultūras līmeni var noteikt pēc izbļautā izsauksmes vārda, kad konstatēts, kad stundu rakstītais selekts ir konceptuāli garām?
  • Tviterī pamanīts, hmm, visai netradicionāls skatījums uz sistēmanalītiķa darba būtību: Neesmu jau sistēmanalītiķis, lai sūdu apviļātu pūdercukurā
  • Jautājums: vai sistēmanalītiķa bērna kopšanas atvaļinājumu var ieskaitīt ‘requirements management’ pieredzē? Atbilde: vai requirements bija? (jā, un ļoti daudz!) Management arī bija? (un kāds vēl! 24×7!). Tātad var ieskaitīt! :-)
  • Katrā ilgdzīvojošā IS pienāk laiks, kad ābolus atlasa no tabulas bumbieri, bet apelsīnus caur tomāti/zaļiezirnīši šķēlumu pēc atslēgas auzas
  • “From Russia with love”, uzraksts krakotā programmā.
  • CFO asks CEO “What happens if we invest in developing our people & then they leave us?” CEO: ‘What happens if we don’t, and they stay?” (no tvitera)
  • Profesionālie kuriozi rullē! RT @portals_lvlv: 1. aprīļa noskaņās. JURISTA VĀRDS: Izņēmumu reģistra ziņas
  • Čaks Noriss projekta kvalitāti pārbauda pēc chucklista.
  • Ir riskanti meklēt kļūdas, ja nezini, ko ar tām darīt tālāk
  • Atziņa: Latvijā ir ieviesta e-pārvalde. Tu aizej uz valsts iestādi, a tur ierēdnis: – ēeee…, a papīrītis? via @karuuzo
  • Pilnīgi kā humoreska: Kā solīju @baltkom te ir mans raksts par e-pasta paroles maiņu nieka 3 dienās.via @Ansis_Stabingis
  • Arvien vairāk pētījumi pasaulē norāda uz to, ka e-pakalpojumi neaizvieto klātieni un telefonu – tie vien atrisina tipiskos scenārijus. No tā vismaz divi  secinājumi: 1) e-Pakalpojums- 1.līmeņa risinājums, 2) jāattīsta arī pārējie kanāli, jāintegrē arī klātienes, telefona apkalpošana via @gatisozols
  • Kamēr tramvajā lasīju tviteri mobilajā telefonā, tantuks pieleca kājās kliegdams -” jūs mani tikko apstarojāt! Ejiet citur vicināties ar tiem saviem aparātiem!”Drošības (savas) labad pārsēdos uz citu tram – ja nu tiešām apstaroju?!
  • Saņēmām pateicību no lietotāja par ērto un pārdomāto risinājumu! Rīts vēl skaistāks tagad! Lūdzu, pabužiniet IT rūķus biežāk :-)
  • Nedrīkst rakstīt prasībās “jāpārbauda pareizība”! Tā vietā: pārbauda atbilstību prasībām X, pārbauda, vai sakrīt ar Y, pārbauda, vai atbilst Z…
  • Programmas dzīves cikls :1. strādā. 2. strādā pareizi. 3. strādā pareizi un ātri. 4. modernizācijas rezultātā atgriežas pirmajā.
  • Mīļie bērni, nekad neticiet onkulim, kurš saka, ka paralēlais jeb dublētais kods vienu un to pašu biznesa prasību izpildīs vienādi!
  • Sistēmanalītiķa prieks – testētājs, kurš prot ne tikai pildīt testus, bet arī veikt uzdevumu “lietotājs ir pamanījies datus salauzt šādi. Atrodi, kā tas iespējams?”
  • Bāc, ja pat man, IT cilvēkam, ir grūti uzreiz programmētājam pateikt pilnīgi VISAS un nemainīgas prasības, ko var gribēt no biznesa klienta?
  • Eju, domāju, kā trigeri labāk taisīt – skatos, mašīna ar reklāmu www.trigers.lv aizbrauc
  • Grāmatvežiem savi prieciņi (kad bilance sakrīt), man savi – kad sarežģīts selekts atgriež to, tieši to, visu to un tikai to, ko vajag.
  • Pēc tviterī redzētiem uzrakstiem a la EPIC FAIL ir grūti paskatīties uz meņučiem “faili”.
  • Krištopans:«21.gs anonimitāte būs vislielākā privilēģija. Visiem. Sevišķi turīgajiem.Visu to internetu, tviteru, draugu dēļ». Grūti nepiekrist.
  • @DienasDoma: Cilvēka personību raksturo ne tikai tas, ko viņš dara, bet arī tas, kā viņš to dara. /F.Engelss/” Tajā sakarā manas pārdomas: dažādās IS ir uzkrāts mežonīgs daudzums datu, pēc kuru analīzes var daudz ko secināt par cilvēku, paradumiem, īpašībām. Parasti cilvēki uztraucas, ka “uzzinās manu adresi “, bet reti kurš domā par to, ka sistēmās ir izejdati kompleksai personības analīzei. Piemēram, banku IS: cik ātri tērē naudu, vai ļaujas impulsīviem pirkumiem, vai haotiski tērē, vai pēc sistēmas, vai atkārtojas kādas pazīmes. Teiksim, piektdienās bieži kļūdās paroles ievadē (dzer?) Parasti neizlogojas (nevīža?). Bieži slēgājas starp funkcijām (neirotisks nejēga?) Patiesībā te sanāktu vesela psiholoģijas disertācija, ko un cik daudz var secināt par cilvēku, analizējot viņa paradumus kādas IS lietošanā. Nu, jā, tad jābūt pieejai visiem datiem un vai nu ļoti jaudīgam analīzes rīkam, vai ļoti labām SQL zināšanām, bet tāda līmeņa pieeja, protams, parastam  mirstīgajam nav iespējama.
  • Cik reižu no 30 var atņemt 7? Atbilde: vienu reizi, jo nākamā atņemšana vairs nebūs no 30. (uzdevums bērnam skolā)
  • IR jautā: kā samazināt bezdarbu? NVA direktore atbild: 1) Plašāk ieviest elektronisko reģistrēšanos bezdarbniekos un citus e-pakalpojumus (Avots: IR)
  • Kad programmas kodu lasi kā atvērtu grāmatu, zūd, kā lai to pasaka – ilūzija, brīnuma, datora visvarēšanas sajūta, respekts, nav tāda oOOh!
  • Ja cilvēks uz konkurenta vilinājumu “nāc pie mums, būs 13. alga”, atbild ar jautājumu – vai pirmās 12 arī būs? – skaidrs, kompjūterists.
  • Ravēju ārā no dokumentācijas rekomendāciju lietot Netscape Navigator (tā iet, ja 15 gadus nepārlasa konkrēto rindkopu)
  • Nez, daudzi, skatot datus smukās formās, spiežot [OK], [Aprēķināt] u.c., kādreiz iedomājas par rūķiem, kuri aiz tā visa klusītēm rok? Domā, zīmē shēmas, strīdās, apspriežas, izmēģina, izvēlas piemērotāko, vāc versijas, testē, sēž vēlos vakaros, spiedz no prieka, kad izdodas. Mums tie logi ir kas vairāk. Atceries, kā cīnījāmies ar šo skriptu? Kā strīdējāmies, kur likt pogu? Kā sākumā vilkās, pirms pārtaisījām.
  • Vai TU reiz esi aizrakstījis atzinību, pateicis uzslavu vai nosūtījis gardumiņu IT rūķiem? Vai atceries tik izlamāt, ja kaut kas neiet?
  • Pietiekoši ilgi skatoties uz savu kodu un bubinot “tur nav kļūdas tāpēc, ka tur _nav_ kļūdas!!!!!”, var pamanīt tādu lielu, treknu kļūdu.
  • Спят за деньги проститутки. Не спят за деньги — веб-дизайнеры. (no tvitera)
  • Saņēmu e-pastu ar guns.png pielikumā. Domāju, ahā, bazuku mēģina iesmērēt. Nekā – semināru “Grāmatvedības uzskaite netipiskās situācijās”.
  • Re kur mūs, ITšņikus, attēlo. Kā aņukā – “zirgu zini? Lūk, nemaz nav līdzīgs”
  • Saruna ar programmētāju: -Jāni, tev ir Ilzes telefons? – nē. – žēl. […pēc brītiņa runā pa telefonu…] -Jāni, tu Ilzei zvanīji? – jā -ko tad teici, ka tev nav? -bet tu taču nejautāji viņas numuru.
  • IR VĒRTS RAKSTĪT KODA KOMENTĀRUS. Klausiet vecu lapsu. Es zinu, kā ir, kad šķiet, ka šito gabalu taču mūžam sapratīšu. Par to arī: “Izgāju cauri 2 koda gabaliem-viens ar atstarpēm un komentāriem,otrs viss vienā rindā vispār bez kom.Vajadzīgās info iegūšanas attiec.0,5:3h.” via @kaktinjanka
  • Ja ziemas vidū kādā veikalā ir pilns ar pircējiem T kreklos un čībiņās, meklējiet tuvumā programmētāju pūzni.
  • Man vairs nenāk smiekli par joku “Programming is like sex: one mistake and you’re providing support for a lifetime” via @ktn_rs
  • Citi vētrām cilvēku vārdus liek, es – izaicinājumiem. Silvijas keiss, Reiņa problēma, Māras bloks, Kaspara uzkāršanās, Sintijas kodi, Katrīnas taimauts..
  • Paziņa – medmāsa jautā: “Vai tas fece-book ir tas, ko es padomāju?”
  • Draudzene zvana: “klau, meitene datoriste, lūdzu, palīdzi, nevaru ieiet VIDā!” Samulsu. Durvis ciet? Vai tās ir VID durvis? Apsargs nelaiž? Kāju salauzi? Izrādās – www lapa neatvērās, jo viņai interneta sakaros pārtraukums
  • nekas tā neiepriecina adminu no rīta 6os, kā nogūlies serveris via @raivisr
  • Atziņa: Latvijā ir ieviesta e-pārvalde. Tu aizej uz valsts iestādi, a tur ierēdnis: – ēeee…, a papīrītis? via @karuuzo
  • Mans draugs ir liels F1 fans ,bet man personīgi labāk patīk Ctrl un Caps Lock via @mikus_jekabsons
  • Skatos uz programmu un klusītēm dungoju “manis paša ra-adīts ir šis lērums viss… izdomāts un zīmēts, glaudīts, lamāts, sists”
  • Noklausīta saruna: -bija reiz programmētājs ķīmiķis – ui kā ķīmiķoja! Bija filozofs – filozofēja vien. Bija ekonomists – tas vispār neko nesaprata.
  • Brīdis, kad programmai tiek nomainīts lielās versijas cipars, ir tāds… svinīgs.
  • Sistēmanalītiķis ar sistēmisku pieeju sistemātiski sistematizē sistēmu.
  • Kuru darba uzdevumu viens programmētājs taisa nedēļu, to divi taisa divas nedēļas, bet trīs – neuztaisa nekad (c) paziņa programmētājs
  • Mēs, analītiķi, dzīvosim mūžīgi! Jauka karikatūra
  • Kad Linkedinā redzu, ka “sabiedrības dāma” kādu noendorsējusi par Scrum vai CentOS, ir grūti noturēties nepasmaidot.
  • Labs programmētājs – sistēmanalītiķu populācijas dabīgais ienaidnieks. Visu dienu vaiga sviedros testēju un testēju, bet PZ atskaitē ko ierakstīt – Toričelli tukšums.
  • Vai, ku šis man patīk! Programmētāja iegūšanas un noturēšanas instrukcija.
  • Izmaiņas lielā sistēmā. Darbā nepieciešama tāda koncentrēšanās, ka dažreiz šķiet: saprotu neiroķirurgus.
  • “Neskati vīru no cepures” modernizējams uz “Neskati vīru no meklēšanas rezultātiem gūglē”
Advertisements

One response to this post.

  1. […] Nobeigumā – daži kuriozi no rediģēšanai iesniegtām lietotāju rokasgrāmatām (pārējie atrodami šeit: https://sistemanalize.wordpress.com/2011/03/09/joki-it/): […]

    Atbildēt

Mans viedoklis:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: